Кандидати у директори шкіл проходитимуть тестування

розміщено в: Новини | 0

МОН оприлюднило Примірний перелік питань для перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти, який використовуватиметься для підготовки конкурсу на посаду керівника школи.
Ключовим нововведенням процедури призначення керівника закладу загальної середньої освіти є врегулювання Законом переважної більшості процесуальних питань, пов’язаних із проведенням конкурсу та призначенням його переможця на відповідну посаду. Таким чином, Типове положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 28.03.2018 № 291, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2018 р. за № 454/31906, є чинним тільки в частині, що не суперечить Закону. До того ж, оскільки новим Законом не визначено повноважень Міністерства щодо затвердження такого Типового положення та з метою приведення нормативно- правових актів Міністерства у відповідність до Закону, вказане вище
положення буде визнано таким, що втратить чинність.

Відповідно до частини другої статті 37 і частини четвертої статті 39 Закону засновник закладу загальної середньої освіти або уповноважений ним орган (посадова особа) затверджує положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти та склад конкурсної комісії, чисельність якої має становити від 6 до 15 осіб, а до її складу на паритетних засадах ВХОДЯТЬ представники
• засновника (посадові особи органу державної влади чи депутати відповідного представницького органу місцевого самоврядування (не більше однієї особи від однієї фракції чи групи);
• відповідної місцевої державної адміністрації чи територіального органу центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти (державні службовці);
• інститутів громадянського суспільства (громадських об’єднань керівників закладів освіти, професійних об’єднань педагогічних працівників, районної (міської) профспілкової організації та інших громадських формувань, а також експертів, фахівців у сфері загальної середньої освіти тощо).

Привертаємо увагу до того, що представниками засновника для державного закладу загальної середньої освіти є посадові особи органу державної влади, а для комунального – депутати відповідного представницького органу місцевого самоврядування (не більше однієї особи від однієї фракції чи групи).
Вимоги до членів конкурсної комісії та порядок її формування визначаються положенням про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти.
Згідно з частиною восьмою статті 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту» одним з етапів конкурсного відбору є перевірка знання законодавства у сфері загальної середньої освіти, зокрема цього Закону, Закону України «Про освіту» та інших нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти.

Міністерство затвердило Примірний перелік питань для перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти наказом від 19.05.2020 № 654 (далі – Перелік).

Оскільки формою перевірки знання законодавства є тестування (письмове чи комп’ютерне), воно має відбуватися з використанням тестових завдань, що можуть бути складені на основі питань з Переліку, затвердженого Міністерством.

При складанні тестових завдань рекомендуємо формувати добірку
питань, орієнтуючись на необхідність комплексно перевірити знання учасників конкурсу щодо:
• системи освіти (у тому числі загальної середньої), її складників;
• забезпечення доступності загальної середньої освіти;
• статусу закладу освіти, у тому числі автономії, а також утворення/реорганізації/ліквідації/перепрофілювання закладу освіти;
• повноважень засновника та керівника закладу освіти;
• органів управління в закладі освіти, у тому числі органів самоврядування;
• учасників освітнього процесу, їх прав та обов’язків;
• організації освітнього процесу в закладі освіти;
• забезпечення умов для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
• створення безпечного освітнього середовища, зокрема запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
• професійного розвитку педагогічних працівників, у тому числі підвищення кваліфікації;
• фінансування здобуття загальної середньої освіти, оплати праці педагогічних працівників;
• забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності в закладі освіти, у тому числі дотримання академічної доброчесності.
Формулюючи варіанти відповідей до тестового завдання, рекомендуємо, зокрема, не використовувати неправильні відповіді, що не пов’язані із питанням або є неправдоподібними, а також уникати варіантів відповідей, серед яких найдовшою або найдетальнішою є правильна відповідь.

При складанні тестових завдань може бути врахована специфіка освітньої діяльності конкретного закладу загальної середньої освіти.

Завантажити (PDF, Невідомий)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.