Які зміни чекають освітян передбачені Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року

розміщено в: Новини | 0

У грудні 2016 року, уряд схвалив Концепцію реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року. Реалізація Концепції створить умови для реформування загальної середньої освіти з урахуванням досвіду провідних країн світу. Будуть розроблені нові стандарти змісту загальної середньої освіти, які ґрунтуватимуться на компетентнісному та особистісно-орієнтованому підході до навчання. Передбачено перехід до 12-річної середньої школи із трирічною профільною школою, що матиме академічне або професійне спрямування. Реформується система управління загальною середньою освітою, зокрема, школа отримає право розробляти і впроваджувати власні освітні програми. Також Концепція передбачає стимулювання особистого і професійного зростання педагога, надання йому академічної свободи, матеріального стимулювання, зокрема шляхом підвищення розрядів у Єдиній тарифній сітці.
Реалізація Концепції здійснюється протягом 2017—2029 років трьома етапами.
На першому етапі (2017—2018 роки) передбачається:
• прийняти новий Закон України “Про освіту”;
• розробити план дій з реформування системи загальної середньої освіти;
• розробити, затвердити та запровадити (2018 рік) новий державний стандарт початкової освіти з урахуванням компетентностей, необхідних для успішної самореалізації особистості;
• доопрацювати навчальні плани і програми з метою розвантаження тазапровадження компетентнісного та антидискримінаційного підходу в початковій школі;
• утворити 200—250 опорних шкіл базового рівня у сільській місцевості;
• підвищити кваліфікацію вчителів початкової школи;
• підвищити заробітну плату вчителів шляхом збільшення ставок (окладів) у Єдиній тарифній сітці на два розряди;
• запровадити навчання авторів підручників та підготовку експертів з метою підготовки підручників нового покоління;
• створити національну електронну платформу для розміщення електронних курсів та підручників, розробити електронні підручники, курси дистанційного навчання за навчальними програмами, систему дистанційного навчання для підвищення кваліфікації вчителів;
• спростити систему документообігу, оптимізувати звітність, запровадити електронні форми документів;
• розробити новий Закон України “Про загальну середню освіту”;
• створити систему освітньої статистики і аналітики;
• взяти участь у міжнародному дослідженні якості середньої освіти PISA-2018;
• розпочати роботу з формування системи забезпечення якості освіти;
• забезпечити різноманітність форм здобуття початкової освіти.
На другому етапі (2019—2022 роки) передбачається:
• розробити, затвердити (2019 рік) та запровадити (2022 рік) новий державний стандарт базової середньої освіти з урахуванням компетентностей, необхідних для успішної самореалізації особистості;
• створити нову систему підвищення кваліфікації вчителів і керівників шкіл;
• провести інвентаризацію шкіл та закладів професійної освіти для створення мережі профільних шкіл;
• забезпечити якісне вивчення іноземних мов у профільній школі відповідно до Стратегії сталого розвитку “Україна-2020”;
• сформувати мережу опорних шкіл базового рівня;
• розробити професійні стандарти педагогічної діяльності вчителя;
• створити мережу установ незалежної сертифікації вчителів;
• створити регіональні органи з питань забезпечення якості освіти;
• створити систему внутрішнього забезпечення якості освіти у школах (2022 рік);
• створити систему незалежного оцінювання результатів навчання за курс базової середньої освіти.
На третьому етапі (2023—2029 роки) передбачається:
• розробити, затвердити (2023 рік) та запровадити (2027—2029 роки) новий державний стандарт профільної освіти з урахуванням компетентностей, необхідних для успішної самореалізації особистості, що сприятиме створенню передумов для скорочення тривалості (навантаження) бакалаврських програм вищої освіти в середньому на 45 кредитів;
• сформувати мережу профільних шкіл (2025 рік);
• створити систему незалежного оцінювання випускників профільної школи професійного спрямування.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.