Профспілка звернулася до вищих органів влади, щодо покращення матеріального добробуту освітян

розміщено в: Новини | 0

Профспілковий актив Львівської області висловлює невдоволення щодо імплементації та виконання положень прийнятого 5 вересня 2017 року  Закону України «Про освіту».

Зокрема, статтею 61 Закону  передбачено, що:

– посадовий оклад педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії встановлюється в розмірі трьох мінімальних заробітних плат;

– посадовий оклад педагогічного працівника кожної наступної кваліфікаційної категорії підвищується не менше ніж на 10 відсотків;

– найменший посадовий оклад науково-педагогічного працівника встановлюється на 25 відсотків вище від посадового окладу педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії;

– кожний наступний посадовий оклад науково-педагогічного працівника підвищується не менше ніж на 10 відсотків від попереднього.

Кабінету Міністрів України доручено, згідно прийнятого Закону,  забезпечити до 2023 року поетапну реалізацію положення частини другої статті 61 цього Закону, передбачивши при цьому щорічне збільшення посадового окладу педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії до чотирьох прожиткових мінімумів для працездатних осіб, пропорційно розміру збільшення доходів Державного бюджету України порівняно з попереднім роком, і затвердити відповідні схеми посадових окладів (ставок заробітної плати).

На жаль, рівень посадових окладів, передбачений для педагогічних працівників на 2019 рік, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. N 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери», зріс всього на 9%.

Прожитковий мінімум для працездатних осіб затверджений у Законі «Про державний бюджет України на 2019 рік» і  становить 1921 гривню. Найнижчий посадовий оклад педагогічного працівника за ЄТС віднесений до 9 тарифного розряду і становить у грошовому вимірі у 2019 році 3323 грн., що становить 1,73 прожиткових мінімуми.

Аналогічне  співвідношення посадового окладу за 9 тарифним розрядом до прожиткового мінімуму було і у 2018 році, тобто коефіцієнт 1, 73  залишається незмінним.

Враховуючи зазначене, прийнятий Верховною Радою України Закон України «Про освіту», зокрема, стаття 61 та  відповідне доручення  Верховної Ради України  Кабінету Міністрів України про забезпечення до 2023 року поетапної реалізації положення частини другої статті 61 цього Закону, передбачаючи при цьому щорічне збільшення посадового окладу педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії до чотирьох прожиткових мінімумів для працездатних осіб – до цього часу залишається декларативною нормою.

Незрозуміла ситуація склалась одночасно із реалізацією Постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2011 р. N 373 (із змінами) «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої освіти, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування», якою передбачено надбавку в граничному розмірі 30 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати), але не менше 5 відсотків, педагогічним працівникам закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої освіти, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування.

Розмір надбавки встановлюється керівником закладу (установи) у межах фонду оплати праці. Зазначена норма Постанови щодо встановлення надбавки за престижність педагогічної праці від 5% до 30% призводить до розбіжностей у розмірах заробітних плат педагогічним працівникам. Окремі адміністративні території не мають бажання передбачати кошти навчальним закладам у повному обсязі і встановлюють надбавку за престижність праці у мінімальних розмірах. За такої ситуації виходить, що престижність педагогічної праці у різних адміністративних територіях є різною.На жаль, зазначена Постанова не передбачає встановлення надбавки за престижність педагогічної праці науково-педагогічним працівникам закладів вищої освіти, що викликає обурення у відповідних працівників та не сприяє авторитету і престижності їх праці.Відповідно до ст.5 Закону України «Про освіту», освіта є державним пріоритетом, що забезпечує інноваційний, соціально-економічний і культурний розвиток суспільства. Фінансування освіти є інвестицією в людський потенціал, сталий розвиток суспільства і держави.Враховуючи наведене, вимагаємо негайного виконання законодавства про освіту  щодо    щорічного поетапного виконання прийнятого Верховною Радою України Закону «Про освіту» в частині забезпечення  до 2023 року реалізації положень частини другої статті 61 цього Закону, передбачивши при цьому щорічне збільшення посадового окладу педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії до чотирьох прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

З метою усунення дискримінації в оплаті праці педагогічних і науково-педагогічних працівників та забезпечення єдиних підходів щодо підвищення престижності педагогічної праці, вимагаємо підтримати зареєстрований у Верховній Раді України законопроект № 10100 від 27.02.2019 року «Про внесення змін до Закону України «Про освіту» щодо виплати педагогічним та науково-педагогічним працівникам щомісячної надбавки за престижність педагогічної праці».

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.